Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi
2012 , Vol 55 , Num 4
Tıp eğitiminde hikâyenin gücü
*Cengiz Yakıncı1, Habip Almiş2, Hasan Kavruk3
İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi 1Pediatri Profesörü, 2 Pediatri Araştırma Görevlisi, Eğitim Fakültesi 3Edebiyat Profesörü
“Hikâye anlatmalısın. Hayatın anlam içermesi ve devam edebilmesi için bu kaçınılmazdır.”
Simon Ortiz
Tıp eğitiminde amaç; bu eğitimi alan hekim adaylarının içinde yaşadıkları
toplumun ve tüm insanlığın sağlık sorunlarını bilen, bu sorunların üstesinden
gelebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış, mesleğinin etik kurallarına
uyan, araştırıcı, sorgulayıcı, kendini sürekli olarak yenileyip geliştirebilen
bireyler olmalarını sağlamaktır. Tıp eğitimi sırasında verilen kavramların
günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirilmesi, öğretilmesi hedeflenen bilgileri,
sınav için ezberlenen ve sınav sonrası unutulan soyut kavramlar olmaktan
çıkarır. Bu uygulama ile kavramların somutlaşması sağlanarak bilgilerin akılda
kalıcılığı artırılabilir. Bu düşünceden hareketle tıp eğitiminde öğrenmeyi kalıcı
ve anlamlı hale getirebilecek, öğrenilen bilgileri günlük hayatla ilişkilendirebilen
farklı ve motivasyonu artırıcı öğretim yöntemlerinin geliştirilmesine ihtiyaç
vardır. Tıp eğitiminde öğrenilmesi güç ve akılda kalıcılığı zor olan bilgi ve
kavramların öğretilmesinde hikâye metinlerinden etkin şekilde faydalanılabilir.
Bu çalışmada, hikâye metinlerinin tıp eğitiminde kullanılmasının öğretilen
bilgilerin akılda kalıcılığını arttıracağı, hikâye yoluyla keyifli bir öğrenme
ortamının yaratılacağı, hekimlerin evrensel ve insani değerleri daha rahat
özümseyebilecekleri ve bu sayede tıp eğitimine yeni bir boyut kazandırılabileceği
düşüncesine vurgu yapılmaktadır.
Anahtar Kelimeler :
tıp eğitimi, hikâye.
Copyright © 2016 cshd.org.tr