Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2013 , Vol 56 , Num 2
Tıp Terim Bilimi’nde bildiklerimizden bilmediklerimize ulaşma
*Cengiz Yakıncı1, Kevser Akın2, Habip Almiş3,
İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi 1Pediatri Profesörü, 3 Pediatri Araştırma Görevlisi, Eğitim Fakültesi, 2Türkçe Öğretmeni *İletişim: drhabipalmis@yahoo.com Kökenlerini çoğunlukla Grekçe ve Latince kelimelerden alan tıp terimleriyle ilk kez karşı karşıya kalan bireyler, terimlerin kendilerine yabancı gelen kuruluşları ve çağrışım değeri yaratmayan alışılmamış yapıları dolayısıyla bu terimleri öğrenmekte güçlük çekmektedirler. Tıp Fakültesi’ne yeni başlayan öğrencilerde bu probleme sıklıkla rastlamak mümkündür. Tıp alanında öğrenim gören bireyler, yaşadıkları bu sorunun çözümü noktasında daha önce bildikleri kelimelerden hareket edip yeni terimleri öğrenme yoluna gidebilir. İlk kez karşılaşılan terimler, zihinde var olan sözcüklerin anlam, benzetim ve çağrışım özelliklerinden faydalanılıp aralarında ilişki kurdurularak öğretilebilir. Böyle bir öğrenme ortamında sunulan bilgilerin daha kalıcı ve daha etkili olacağı muhakkaktır. Bilinen kelimelerden hareket ederek tıp terimlerine ulaşmak, öğrenim hayatında bir yöntem olarak düşünülebilir. Bu düşünceden hareketle çalışma içerisinde tıp terimlerinin öğretimine katkı sağlayabilecek yeni bir yöntemin örnekler verilerek sunulması amaçlanmıştır. Anahtar Kelimeler : tıp terimleri, benzetim, çağrışım.
Copyright © 2016 cshd.org.tr