Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi
2013 , Vol 56 , Num 2
Tıp Terim Bilimi’nde bildiklerimizden bilmediklerimize ulaşma
İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi 1Pediatri Profesörü, 3 Pediatri Araştırma Görevlisi, Eğitim Fakültesi, 2Türkçe Öğretmeni
*İletişim: drhabipalmis@yahoo.com
Kökenlerini çoğunlukla Grekçe ve Latince kelimelerden alan tıp
terimleriyle ilk kez karşı karşıya kalan bireyler, terimlerin kendilerine yabancı
gelen kuruluşları ve çağrışım değeri yaratmayan alışılmamış yapıları dolayısıyla
bu terimleri öğrenmekte güçlük çekmektedirler. Tıp Fakültesi’ne yeni başlayan
öğrencilerde bu probleme sıklıkla rastlamak mümkündür. Tıp alanında öğrenim
gören bireyler, yaşadıkları bu sorunun çözümü noktasında daha önce bildikleri
kelimelerden hareket edip yeni terimleri öğrenme yoluna gidebilir. İlk kez
karşılaşılan terimler, zihinde var olan sözcüklerin anlam, benzetim ve çağrışım
özelliklerinden faydalanılıp aralarında ilişki kurdurularak öğretilebilir. Böyle
bir öğrenme ortamında sunulan bilgilerin daha kalıcı ve daha etkili olacağı
muhakkaktır. Bilinen kelimelerden hareket ederek tıp terimlerine ulaşmak,
öğrenim hayatında bir yöntem olarak düşünülebilir. Bu düşünceden hareketle
çalışma içerisinde tıp terimlerinin öğretimine katkı sağlayabilecek yeni bir
yöntemin örnekler verilerek sunulması amaçlanmıştır.
Anahtar Kelimeler :
tıp terimleri, benzetim, çağrışım.